*Japanese follows English / 日本語は英語のあとに記載*

Steve Jobs
Bill Gates
James Dyson
Howard Schultz
etc.

At Veritas we actively discuss speeches and presentations delivered by global business leaders.
Why?
What can we learn from these discussions on various messages given by business leaders?
In short, we do this because it is a way to acquire leadership communication skills.

In the business world, it is not enough for us just to be able to communicate our thoughts and feelings to others. We need to be able to inspire clients and other stakeholders to work effectively with us to achieve certain goals. We need to be able to engage our team members to positively and passionately help each other to accomplish common purposes.


Leadership communication is not a skill required only of a handful of leaders who manage huge companies such as Apple and Microsoft, but also of each business professional in his or her daily work.

That’s why Veritas prioritizes the acquisition of a leadership mindset and communication skills that enable us to share visions and goals with the people around us in an inspirational way—“leadership communication.”

Leadership communication has three components.

What: what kind of language or expressions to use?
How: how or in what way to deliver those expressions?
Why: why to address specific messages, or what kind of personal beliefs or experience lie behind those messages?

Of those three, Veritas believes that “why” is the most important.

Since English has become the global language of business in the current world, “what” is almost equivalent to what kind of English expressions we use.

In real business communication, it is not enough for the “what” element to be good, i.e. speaking English fluently with sophisticated expressions.
Also, it is not enough for the “how” element to be good—that is, pronouncing words smoothly and correctly with engaging body language and facial expressions.
Again, the “why” aspect matters the most out of these three elements.

Why?

It is because:
“Why” is about how genuine our message is.
“Why” demonstrates how much we believe in our story and conclusion.
“Why” expresses our beliefs and vision behind a specific message.
“Why” delivers what kind of personal experience we have had.

“Why” makes us form clear opinions.
“Why” creates convincing logic and reasoning.
“Why” help us express our message with simple expressions.
“Why” gives us courage to deliver our message confidently.

At Veritas we deeply analyze the “why”s of various business leaders through discussing their interviews.
We also analyze the “why”s of ourselves through exchanging ideas with classmates and coaches.
As a result, we not only improve our English but also the skills necessary to inspire others—that is to say, leadership communication.

Veritas coaches identify as leadership communication coaches. The main role of a leadership communication coach is to help his/her clients find their own “why”s.

I am extremely grateful for these opportunities to be able to work with diverse fellow coaches who are passionately and energetically creating value for their clients.

Time flies as always. A month has already passed in 2022.
I am looking forward to working with my team to achieve a lot in the months ahead of us.

------------------------

スティーブ・ジョブズ
ビル・ゲイツ
ジェームズ・ダイソン
ハワード・シュルツ
etc.

ベリタスでは、世界的なビジネスリーダーのインタビュー等を題材に、ディスカッションをします。

それでは、ビジネスリーダーのメッセージをテーマにディスカッションを行うとどんなメリットがあるのでしょうか?

それは、一言で表すと、リーダーシップコミュニケーション力が身につけられる、ことです。

ビジネスの世界では、単に、意思疎通ができるだけでは不十分です。
取引先や社内の同僚に働きかけ、物事を進めていく推進力が求められます。
周囲の仲間を鼓舞し、ポジティブに協力し合い、共通の目的を達成することが必要です。

リーダーシップコミュニケーション力は、巨大な企業を率いる一部のビジネスリーダーにだけ求められるスキルではなく、一人一人のビジネスプロフェッショナルに必須の能力です。
だからこそ、ベリタスでは、リーダーシップを身につけ、「言葉」を通じて、周囲に発信する力、つまり、リーダーシップコミュニケーション力の習得をプログラムの中心に位置付けています。

リーダーシップコミュニケーションには、どのような要素があるでしょうか?
3つに分解できます。

What: どのような言語を発するか
How: 言語をどのように発信するか
Why: 言語の裏にどんな信念や個人的体験があるか

ベリタスでは、特に、whyを大切にしています。

グローバルなビジネスの世界では、英語が標準語となっている今、whatとは、どのような英語表現を使うかです。
実際のビジネスコミュニケーションでは、whatが流暢で、洗練されているだけでは、不十分です。
同じく、how、つまり、発音が滑らかであったり、話す仕草や立ち居振る舞いが優れていても、成果に結びつきません。

この3つの要素の中で、最も大切なのは、whyです。

Whyとは、伝えるメッセージの本物さです。
Whyとは、どれだけ自分の発する結論を信じているかです。
Whyとは、結論の裏側にある個人的な想いや信念です。
Whyとは、過去の実体験がコアメッセージに姿を変えたものです。 

Whyが強い人は、自分の意見が明確です。
Whyが強い人は、論理構成が明確です。
Whyが強い人は、簡潔な表現でメッセージを発します。
Whyが強い人は、自信を持って堂々と伝えます。

ベリタスでは、ビジネスリーダーの言葉 (what)を題材にしながら、彼らのwhyを深く分析していきます。そして、同時に、私たち自身と重ね合わせて深く議論していくことで、自分自身のwhyを明確にしていきます。結果、単に英語力が上達するだけでなく、周囲を動かすコミュニケーション力、つまりリーダーシップコミュニケーション力が強化されていきます。

ベリタスのコーチは、自分たちの役割をリーダーシップコミュニケーションコーチと定義しています。リーダーシップコミュニケーションコーチの仕事は、受講者のwhyを明らかにするお手伝いをすることです。

情熱を持って、エネルギッシュに、お互いを助け合い、顧客に対して価値を生み出そうと努力する多国籍の仲間に囲まれ、私は恵まれています。

早いもので、2022年は1ヶ月が過ぎました。
会社の仲間たちと、今年も多くのことを達成したいと考えています。